بروزرسانی: 19 آذر 1404
بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو: خودروسازهای داخلی توان تولید بیشتر از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو ندارد بازار به ۴۰۰ هزار خودرو برای رسیدن به تعادل نیاز دارد دیدبان ایران
بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو: خودروسازهای داخلی توان تولید بیشتر از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو ندارد بازار به ۴۰۰ هزار خودرو برای رسیدن به تعادل نیاز دارد دیدبان ایران
این نوع واگذاری منطقا تعارض آفرین و تباه کننده نه تنها از مزایای هیچکدام از صورت های دولتی یا خصوصی بهره ای نبرده بلکه معایب هر دو را در خود جمع کرده است. صنعت خودرو سازی در ایران در سال های اخیر شاهد رشد و توسعه چشمگیری بوده است که فولاد نقش بسزایی در این پیشرفت داشته است. فولاد ستون فقرات تولید خودرو است که استحکام، دوام و ایمنی مورد نیاز در وسایل نقلیه را فراهم می کند.
- برای داشتن یه اکوسیستم امن از خودروهای بدون راننده، اولین قدم اینه که یه شبکه غیرمتمرکز برای انتقال اطلاعات بین همه نقاط خلق کنیم.
- بر این اساس شرکت رهپویان دانش و فناوری فرا در راستای توسعه فناوری و نوآوری در جامعه و اجرای موفقیت آمیز طرح های نوآورانه اقدام به طراحی مدل های کسب و کار نموده و با ارزیابی دقیق بازیگران، روش های تامین مالی، ارزیابی های اقتصادی و … مدل های طراحی شده را به مرحله اجرا نیز در آورد.
- برای مثال به خودروساز گفته می شود یک محصول خود را باید 300 میلیون تومان بفروشی.
- پیشرفت تکنولوژی مانند همه ی پیشرفت ها همیشه راحت نبوده و با چالش هایی رو به رو است.
- جذابیت همکاری با شرکت های چینی همان طور که گفته شد، ابتدا با واردات آغاز شد.
در حال حاضر شرکت های ارائه دهنده خدمات لجستیکي در صنعت خودرو چندان توسعه نیافته اند. اين در حالي است که کشورهاي ديگر دنیا بواسطه ی حجم مواد اولیه و قطعات متعدد و تامین کننده های بسیار درگیر در این صنعت، بسیار سازمان یافته و پیشرفته عمل میکنند. با ایجاد زیرساخت و ارتقا سیستم لجستیکی کشور و همچنین با وجود سابقه ی دیرینه تجارت و بازرگانی کشورمان در این زمینه شاهد رشد لجستیکی ایران خواهیم بود.
شرایط فروش نقد و اقساط جک J4 (شهریور
نمایشگاه های خودرو، فضایی دارند که شما را به خرید آن ترغیب و خودرو ها را در نظر شما زیبا و جذاب جلوه می کنند. با این حال، همه مردم چه به دلیل دوری مسیر و چه به دلیل نبود آن در شهرشان، به یک نمایشگاه خودرو دسترسی ندارند. اینجا، یک نمایشگاه خودروی واقعیت مجازی این مشکل را با اجازه دادن به رانندگان برای دیدن طرح های جدید خودرو ها از خانه های خود حل می کند.
جهان خودرو؛ نسل جدید تویوتا لندکروزر رونمایی شد
این موضوع در کنار بدهی های بالا و بلندمدت خودروسازان به قطعه سازان، همواره اعتماد قطعه سازان جهت همراهی با خودروسازان در راستای توسعه محصول را سلب می کند. فناوری های جدید و تحول دیجیتال عاملی در جهت کاهش چرخه های تولید محصول مبتنی بر تغییر سریع نیازهای مشتریان و مصرف کنندگان هستند. ظهور ویژگی های جدید در خودروها مانند نحوه مونیتورکردن مسافران، استفاده مناسب از داده های دریافتی و سایر خدمات دیجیتال و متصل، تبدیل به محرک ایجاد ارزش در صحنه رقابت کنونی صنعت خودرو شده اند. همه این ابتکارات گام های بلندی در مسیر تحول دیجیتالی صنعت خودرو هستند که بر پایه نیازهای موجود شکل گرفته اند. در حال حاضر توسعه مفاهیمی مانند شهرهای هوشمند و سیستم های حمل و نقل هوشمند در دنیای دیجیتال شتاب بیشتری گرفته است. همچنین در خودروسازی های جهان الزاماتی برای پذیرش فناوری هایی مانند ترمز اضطراری خودکار، چراغ های جلوی بدون تابش نور خیره کننده هم وجود دارند که تولیدکنندگان این صنعت را به سمت توسعه قابلیت های دیجیتال خود سوق می دهند.
۱-۳- فقدان زیر ساخت های لازم جهت طراحی محصولات جدید نظیر مرکز آزمون جاده ای (Proving ground) که به جهت عدم تامین منابع و عدم حمایت های دولت و دست اندرکاران صنعت خودرو پس از سالها پیگیری عملا به تعطیلی کشیده شده است. همچنین تکمیل نبودن امکانات انجام تست و آزمون های ایمنی و عملکردی خودرو ها فضای را برای آزمون و خطاهای مرسوم طراحی و تحقیق فرآهم نمی آورد. ۳-۱- تصمیمات تحمیلی به صنعت خودرو به طور مثال پیش فروش های اجباری یا سرمایه گذاری در برخی کشورهای خارجی و استانها که فاقد منطق اقتصادی است و منجر به زیان و تحمیل هزینه های هنگفت به خودروسازان شده است. قوانین رانندگی اعمال شده برای خودروهای خودران متفاوت از بقیه خواهد بود در استفاده از این ماشین ها اگر تصادفی صورت بگیرد؟ باید چه کسی را مقصر دانست، تردد این ماشینها در تونل ها و پشت پل ها چه مشکلی ممکن است در این شرایط حساس که نیاز به تصمیم گیری آنی دارد پیش بیاید. تولید و صادرات صنعت خودروسازی ترکیه در 2 ماهه نخست سال افزایش قابل توجهی داشت. به دلیل تغییرات زیاد در تصمیمات خودروسازان، معمولا پروژه های بزرگ و بلندمدت از جنس توسعه محصول، ناقص رها شده و بازگشت هزینه مالی و زمانی سرمایه گذاران در حوزه قطعه سازی محصول جدید دچار چالش جدی می شود.