بروزرسانی: 19 آذر 1404
صنعت خودروسازی خبرآنلاین
صنعت خودروسازی خبرآنلاین
برای نمونه پژو 405 در حالی سال 68 وارد ایران شد که حدود 6 سال از تولید آن در فرانسه می گذشت. این در حالیست که پیش از این بارها بر این موضوع تاکید کرده ایم که اصرار بر تولید یک خودرو بیش از 10 سال، منجر به افزایش نارضایتی ها و شکایات خواهد شد. کیفیت ارتباط مستقیمی با داخلی سازی ندارد چرا که قطعه ساز بر اساس مشخصات داده شده از سوی خودروساز نسبت به تولید قطعه اقدام می کند و قطعه ساز نیز مطابق با آن مشخصات، تست ریپورت داده و در نهایت شرکت های بازرسی نسبت به انجام بازرسی اقدام می کنند. بنابراین یک ، رابطه فسادآمیز بین مجموعه قطعه سازی و مجموعه خودروسازی و دو، قیمت ارز و نوسانات ارزی باعث می شود قطعات تولید شده توسط مجموعه قطعه ساز، لزوما کیفیت بالا را نداشته باشند.
- نظر به سند چشم انداز سال 1404 ارائه شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، کشور ایران تا این سال باید به تولید 3 میلیون تن خودروی سواری داخلی با مصرف داخلی 2 میلیون تن و صادرات 1 میلیون تن دست یابد.
- این صنعت پس از طی یک برهه زمانی بسیار کوتاه از رشد بسیار بالایی برخوردار شد و تبدیل به یک صنعت بسیار منحصر به فرد گردید و شرکت های مختلفی در زمینه تولیدات این ماشین ها اقدام نمودند.برای دانستن نکاتی درباره صنعت خودرو به این مقاله مراجعه کنید.
- اپل چندین سال است که با سه شرکت هیوندای، نیسان و تویوتا برای مشارکت در تولید خودرو مذاکره کرده است.
- همچنین ما امکانی را برای شما فراهم آورده ایم تا در صورت نیاز بتوانید خبرنامه دریافتی را به سرویس و یا حوزه مورد نظر خود محدود کنید.
- جالب است که بدانید پیکان اصالتاً انگلیسی می باشد اما ایران امتیاز خط تولید آن را خرید و در این زمینه به تولید فعال شد.
- در حالی که عنصر جغرافیایی یک چالش است، امکان برقراری ارتباط سریع و توانایی تهیه قطعات مورد نیاز با قیمت مناسب با غلبه بر این چالش، همواره نیاز به بهبود و ارتقا دارد.
صنعت خودروسازی ایران پس از صنعت نفت، بزرگ ترین صنعت در ایران است.[۱] هم اکنون ایران با ساخت ۱٬۳۹۵٬۴۲۱ دستگاه خودرو و ۳۵٬۹۰۱ دستگاه خودروی تجاری (در سال ۲۰۰۹) ۱۸مین خودروساز جهان و بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه است. در سال ۲۰۰۹ ایران از لحاظ سرعت رشد صنعت خودرو مقام پنجم جهان را پس از چین، تایوان، رومانی و هند کسب کرد. اما در چند سال گذشته انتقادات فراوانی به کیفیت و قیمت خودروهای ایرانی وارد شده است. سازمانی از نهادهای دولتی در کشور با توجه به وظایف خود در راستای توسعه فناوری و محصولات نوآورانه صنعت خودروی برقی، ارزیابی دقیق تحولات بازارهای جهانی در خصوص انواع فناوری های نوآورانه را به شرکت فرا سپرد.
۲ میلیون برگه جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی
ممکن است برخی بپرسند آیا سایر کشورها نیز خودروهای کارکرده وارد می کنند که باید پاسخ دهیم بله. در خصوص واردات خودروی نو ثبت سفارش و فراهم کردن مقدمات آن امری زمان بر است بنابراین واردات خودروهای مستعمل باعث ایجاد جهش در بازار خودرو خواهد شد. علی اکبر کریمی، نماینده اراک و کمیجان و خنداب، با موافقت با کلیات لایحه مذکور گفت ما از سال ۹۷ که با جهش ارزی و مشکلات این حوزه مواجه شدیم، با کاهش در روند تولید خودرو نیز روبرو شدیم و این موضوع باعث تقاضای متراکم شده در این بازار و عدم تعادل در عرضه و تقاضا شد. البته در سال های اخیر با رشد خوبی در حوزه تولید خودرو مواجه شدیم، اما همچنان نسبت تقاضا به عرضه در این حوزه با افزایش چشمگیری مواجه است و باید برای تنظیم این بازار و ایجاد تعادل در آن نسبت به واردات خودروهای کارکرده ورود کنیم. پیش از این نیز واردات خودرو در مجلس تصویب شده بود، اما این اتفاق در مورد خودروهای مستعمل نیفتاده بود. این خودروها رقیب تولیدات داخلی نبوده، به همین دلیل خودروسازان به صراحت اعلام کرده اند که مخالفتی با واردات آنها ندارند.
ناگفته های پشت پرده بازار نزولی خودرو
فردی که به تازگی کوییک خریده است از خرابی قفل صندوق عقب همان روز اول تحویل شکایت دارد. دولت مکلف است تعرفه واردات خودرو سواری را بر اساس حجم موتور، میزان مصرف سوخت و میزان آلایندگی تعیین نماید. امیدواریم که توانسته باشیم صنایع تولید خودرو و نکاتی که در این مورد وجود دارد را به خوبی برای شما توضیح داده باشیم. عوامل موثر در زنجيره تامین خودروسازي، از قطعه سازان رده سوم تا شرکت خودروساز، در هر يک از فرآيندهاي اين زنجيره به شيوه جديد و کامل تري ايفاي نقش و تمرکز مي کنند.
لذا شاید انتظار از بانک ها برای برآورده سازی کامل نیازهای نقدینگی شرکت های صنعتی عملا صحیح نباشد. سال هاست که عدم تامین نقدینگی، عقب ماندگی تکنولوژی را به درد مزمن صنعت خودرو تبدیل کرده و نارضایتی تمامی ذی نفعان از جمله مشتریان، دولت، سهامداران و جامعه را به همراه داشته است. در صورت عدم رفع این مشکل همراه با زیان قیمت گذاری دستوری، به نظر می رسد اختلاف تکنولوژیکی صنعت خودروی ایران با جهان و همین طور سایر صنایع را به مرزهای غیر قابل جبران برساند. همچنین مقایسه قیمت ارزی سه محصول خودروسازان داخلی در بین سال های ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۱ مؤید نکات مطرح شده است و نشان از کاهش قیمت ارزی این خودروها دارد.